Sherpa rallye 2023 - Chata pod Rysmi

24.10.2023
sherpa-rallye-2023-chata-pod-rysmi

39. ročník Sherpa Rallye sa konal na mieste svojho vzniku, na trase Popradské pleso - Chata pod Rysmi. Daždivé počasie zamiešalo kartami a bolo jasné, že to nebude moc na prekonávanie rekordov. Našťastie sa silný vietor posledných dní, ktorý odfúkol kadibúdku na Rysoch, utíšil, a aj keď bolo vlhko, nemrzlo.

Nosiči zase nie sú z cukru, a tak sa krátko po pol dvanástej odštartovalo aj v daždi. Na chodníku bolo treba miestami brodiť mláky vody, v serpentínach ku Žabím plesám si zase bolo treba stopu prerážať proti prúdu vody, ale najrýchlejšie dievky (a rovnako úvodná skupina nosičov) si nič nedarovali a o popredné umiestnenia sa zviedli tvrdé súboje.

Dopredu po štarte, ako je už zvykom, vyrazili dievčatá s 20 kilami v batohoch. Pri neúčasti Lenky Hiklovej, minuloročnej víťazky a držiteľky traťového rekordu aj na tejto trati (1:09:17), sa ostatným pomerne rýchlo vzdialili Dorka Štorcelová a Aďa Matulíková. Spolu išli až takmer pod reťaze, kde v hustnúcom daždi vyrazila dopredu Aďa Matulíková. Chodník bol v daždi extrémne šmykľavý a práve v momente, keď sa Dorota chcela pokúsiť dotiahnuť na prvú Aďu, tak spadla.

Našťastie tých 20 kíl nie je až takých likvidačných ako u nosičov, a tak s narazeným kolenom sa postavila a do cieľa na chatu prišla za víťaznou Aďou Matulíkovou (1:14:14) so stratou minúty a deviatich sekúnd. Na treťom mieste prišla Terka Šuligová. Jej nenápadné, výletné oblečenie budilo dojem veľkej rezervy ;)

prvé_dve_dievky_v_ciely

Štvrté miesto si pri svojej premiére vyniesla "projektová menežérka" slovenskej ultra scény, majsterka sveta v bodyfitness a "Sama na ceste" Soňa Kopčoková, ktorá v záverečnom finiši za sebou nechala prominentnú fyzioterapeutku Niku Vnenčákovú.

Medzi mužmi so 60 kg na pleciach sa vytvorila pri Žabích plesách skupinka štyroch borcov, ktorí si to mali rozdať v súboji o prestížne tatranské pódium. Rovnako ako pri dievčatách zohrala aj tu úlohu mokrá "vozovka" a doplatil na to Martin Révaj, ktorého pád vraj nevyzeral moc pekne. Odnieslo si to narazené koleno.

Po víťazstvo si s prehľadom v ťažkom, technickom teréne dokráčal obhajca z minulého roka Lukáš Švolík vo výbornom čase 1:28:26. Lukáš_vyzerá_akoby_nič..._

Na druhom mieste prišiel Michal Zelenčík s dvojminútovou stratou a vylepšil si tak minuloročné tretie miesto. Tretí prišiel navrátilec v biznise Filip Zacher (víťaz zo Štefáničky 2010). Štvrté, zemiakové miesto v tejto silnej konkurencii vyšlo na smoliara Martina Révaja, v každom prípade tu asi o ňom ešte budeme počuť...

Za krásne fotky, ktorými doplnil fotogalériu, ďakujeme Maťovi Maličkému, ktorý (ako hovorí história) na tejto trati zvíťazil v roku 2009. Rovnako vďaka za výsledky funkcionárovi - časomeračovi Matúšovi Vnenčákovi, ktorý rovnako na tejto trati zvíťazil v roku 2014.

S konštatovaním, že zo sherpa show opäť nemáme žiadne spravodajstvo, sa lúči